Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ще се включат ли по-активно в спедиторския бизнес въздушният и жп транспортът?

За да не изпитва България затруднение с доставките и дефицит на стоки не трябва да се създават ограничения по границите, посочи Момчил Антов от НСБС

гледано: 1257   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа
Онлайн търговията помага на спедиторския бизнес в пандемията, но не можем да кажем, че е „златната кокошка“ за него. Това мнение изрази в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „В развитие“ доц. д-р Момчил Антов, директор на Националното сдружение на българските спедитори (НСБС).
Още по темата

Само за първите месеци на пандемията около 20% от спедиторските компании в сектора са отчели спад с над 50% на приходите си, обясни той, но подчерта, че част от фирмите от сектора в момента са в подем в зависимост от специализацията си. Доц. Антов посочи, че генерален извод от това не може да се направи, но потвърди, че спедицията е пряко свързана с другите сектори на икономиката.

От НСБС прогнозират трудно възстановяване на въздушния и морския транспорт, като при втория дори се забелязват случаи на спирания на кораби, за да не пътуват празни. От друга страна обаче от сдружението смятат, че автомобилният транспорт ще се възстанови най-бързо.

„Печеливш от ситуацията е жп превозът заради опита за възстановяване на мултимодалния транспорт в страната, но трябва да имаме предвид, че тези превози са бавни и не могат да удовлетворят нуждите на бизнеса, така че подемът ще е кратък“, предупреждава Антов.

Той смята, че България към момента не изпитва затруднение с доставките, но потвърди, че за да не се стигне до дефицит на стоки не трябва да се създават ограничения по границите.

Антов напомни, че дори и за малки пратки има разходи, като тези при освобождаването им на митниците, даде пример директорът на Националното сдружение на българските спедитори.

Според него онлайн търговията е и един от вариантите за спасяването и на въздушния транспорт, който „се справя много добре с тези пратки“.

По думите на Антов дигитализацията е основен приоритет, но нещата се случват много бавно. Положително влияние в тази посока според него ще окаже Регламентът на ЕС относно електронната информация за товарните превози.

Той съобщи, че и много малко компании са успели да се възползват от държавната подкрепа за бизнеса, което се дължи на липса на информация.

„Изводите от 2020 г. ще ни позволят да влезем в 2021 г. по-подготвени и се надявам тази криза да бъде преодоляна, за да можем да вървим към възстановяване и просперитет“, заяви директорът на Националното сдружение на българските спедитори.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на „В развитие“ може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Икономика и политика
Хоум офисът и онлайн обучението вдигнаха двойно цените на лаптопите